Dacia Sandero 2021 – pe o nouă platformă

| |

Sandero, unul din cele mai de succes modele Dacia, se pregătește de o schimbare de generație. Noua versiune Dacia Sandero este așteptată începând cu anul 2021 și vine cu foarte multe noutăți.

Una din cele mai importante schimbări va fi trecerea la o nouă platformă, renunțând astfel la cea actuală ce este veche de aproximativ 20 de ani. Acest lucru se schimbă în contextul presiunilor venite din partea UE și a noilor reglementări pe partea de siguranță a șoferului și a pietonilor. Și pe partea de mediu modele Dacia trebuie sa obțină un scor mai bun pentru a putea fi în continuare vândute în UE. Noua platformă este deja anunțată și poartă numele CMF-B. Este defapt platforma pe care va fi construit și noul Renault Clio începând cu anul 2021.

Dacia Sandero Hybrid?

Da, cel mai probabil vom vedea din 2021-2022 primul model Hybrid Dacia. Acest lucru este posibil în special din cauza trecerii la platforma CMF-B dar și din cauza creșterii cererii pe acest segment.

„Noua platformă ne va permite să respectăm viitoarele regulamente din 2022 și oferă posibilități de electrificare. Pentru a respecta normele pentru dioxid de carbon va trebui să luăm decizii cu privire la electrificarea gamei Dacia. Totuși, în prezent, costurile suplimentare pentru hibridizare sunt foarte importante pentru noi. O mașină electrică Dacia la 27.000 de euro nu ar avea niciun sens”, a explicat Marc Suss, potrivit celor de la L’Argus.

Chiar dacă este foarte mascat în imagini ne putem da seama că nu se revoluționează aspectul classic Sandero. Designul va primi un refresh în special pe partea frontală și a liniilor care vor fi putin mai drepte. Se renunță la mânerele vechi și se trece la ceva mai actual din punct de vedere tehnologic.

Din punct de vedere al dotărilor încă nu sunt informații clare. Trecerea la CMF-B va permite echiparea sistemelor de siguranță gen: cameră frontală și sistemul de frânare automată de urgență (AEB). Aceste tehnologii vor fi impuse de UE în anii care urmează.

Noul Sandero va fi prezentat cel mai probabil în toamna anului 2020 la Salonul Auto de la Paris.

Ținând cont de noile tehnologii pe care Dacia va trebui să le echipeze pe noul Sandero, va fi greu să păstreze prețul la același nivel ca până acum.

Pe 27 Martie anul acesta a circulat vestea pe Internet potrivit căreia UE obligă producătorii Auto să echipeze toate automobilele inclusiv cele standard cu sisteme de frânare automată și limitatoare electronice de viteză. Ce va face Dacia în această privință rămâne de văzut.

Sursă foto: autocar.co.uk

Previous

Telefoanele Samsung permit conexiunea wireless cu Android Auto

Totul despre iGO

Next

Lasă un comentariu